Saturday, June 26, 2010

Kembali bernyawa

Lalalalala..*gumbira sakan..

Tergelak besar si penulis melihat akaun bank beliau..ape yang dinanti-nantikan selama ini akhirnya muncul jua..selama ini memang benda nh la yang aku tunggu setiap hari,setiap masa dan ketika..


Wallet si penulis mula terbit perasaan gumbira tatkala mengetahui berita yang amat mengejutkan kerana hanya benda inilah yang mampu mengisi perut wallet yang hampir mengalami malnutrition yang melampau-lampau..ye la..dah lame wallet aku tak makan kertas warna2 & kilau2..siap ade gambar orang lagi..

kan aku dah cakap,dompet aku tengah bergumbira..opss..ini bukan dompet aku..dompet aku sangat 'maskulin'

Woit..kalau duit dah masuk sekalipun, pandai-pandai la berjimat..aku tak nafikan..aku memang tergolong dalam kaum yang 'boros-sikit-kot'..aku boros or aku boroi, ada aku kesah?..tapi sejak dua menjak nh, aku memang 'terpaksa' berjimat..ye la..nak mintak duit ngan bapak pon aku tak berani..at last, bapak aku tau gak yang aku sebelum nh mengalami masalah kegawatan ekonomi..bukan aku taknak beritau..tapi camtu la..aku taknak menyusahkan mak bapak aku..time diorang tepon tanya aku ada duit ke tak, aku main geleng-geleng kepala je..aku cakap ada la sikit lagi dalam bank..macam la diorang nampak yang aku tengah geleng kepala yang menunjukkan aku dah putus bekalan makanan selama beberapa hari..


In conclusion, start elaun yang nh, aku nak start berjimat-cermat..tapi mula-mula aku nak upgrade laptop aku dulu..baru layan main game..pastu aku nak cari henset baru..aku nak beli kasut baru..aku nak beli baju baru..aku nak beli itu..aku nak beli ini..

kan best kalu duit aku banyak camni..bleh wat kesat ingus gitu..wat tisu jamban pon best nh..

nota pusaran: kalu camtu, baik tak payah jimat kalu dah plan nak 'abis'kan duit..


0 makhluk merapu sakan:

Post a Comment